Saturday 19 October 2013

This busy week (42)


  • I dag: arbejder jeg - og sælger billetter til efterårskoncert. Familiemiddag med nordisk klub i Lindbergs hus senere.
  • Fredag: begyndte jeg første praktikrapport - det bliver om familieaktiviteterne til efterårsferien. Pubquiz - igen med polarsprogsforsker Stephen. Vi var enige om at vi trænger til at møde flere færinge. Vores umiddelbare fordomme var dog at aldersgruppen 25-45 er temmelig optaget af andre ting (børn), end af at underholde besøgende udlændinge.
  • Torsdag: Fik oplysninger fra Aalborg universitet vedrørende speciale, såsom at man skal indlevere en beskrivelse d. 6. december og aflever selve specialet d. 31. maj. Det er jo ret snart, så jeg snakkede lidt med Sif (chefen for det hele) og Hedwig (som jeg arbejder mest med) og vi besluttede os for at jeg skriver speciale på engelsk om kulturformidling til børn og unge i samarbejde med Nordens hus. Slut, prut og ingen panik.
  • Onsdag: legede jeg mest med børn og noterede om aktivitetsfunktionalitet og ledte lidt efter faglitteratur og pillede rundt og følte mig lidt ineffektiv. Tog ivrigt til føroyskt-kursus med Johanna, blot for at komme i tanke om at der var efterårsferie. Så tog vi hjem til Lindbergs hus og bagte svensk ovnpandekage og snakkede om islandsk elvertro, mænd, børn, forskningsprogrammer, Færøerne, natur, de nordiske landes individuelle særheder og andet godt med husets andre indvånere.
  • Tirsdag: legede jeg også mest med børn, og mæglede lidt i heftige møder vedrørende Ung i Føroyum.
  • Mandag var der premiere på efterårsaktiviteter. De første besøgende var en flok begejstrede børnehaveunger mellem to og seks, der ivrigt puslede det nordiske kort sammen, satte dyr på, lyttede til nordiske sprog, tegnede og spillede Internationale med numsen. Nogle få justeringer blev foretaget senere, for jeg blev informeret at det det var uretfærdigt at Island ikke havde så mange dyr, og at Svalbard ikke havde noget flag. Det blev der straks rettet op på med et ekstra norsk flag til Svalbard, og lidt blandede Islandsheste, polarræve, vulkanudbrud, geysir, og nordlys.
Bonusinfo:

Efter at have fortalt at jeg var i praktik, blev jeg spurgt hvorvidt mine forældre havde sendt mig herop. Svarede en anelse spidst at det er længe siden mine forældre har sendt mig nogen som helst steder, og at jeg er en voksen dame på tredive, der selv bestemmer.


No comments:

Post a Comment