Tuesday 8 October 2013

Havregrødshverdag

Jeg arbejder ret meget, og det er også det egentlige formål med at jeg befinder på Færøerne, uanset hvor pænt det er at rende rundt i fjeldene. Det betyde også bare at jeg hverken rigtig kan overskue eller gider at sidde særlig meget foran en computer, når jeg kommer hjem, og at de fleste dage følger en meget gennemsnitlig uinteressant rutine; op, på arbejde, hjem, træne (eller træne og hjem) aftensmad og udfladning foran fjernsyn eller aftensmad. Ikke ligefrem rystende spændende.

Når jeg så tilmed har brugt en god del af de to første arbejdsuger på at lave køre- og turnéplaner og sende mails til kunstnere og skoler og udfylde xl-ark med praktisk information, er de ikke meget at skrive hjem om.

Nu er det dog blevet lidt mere spændende og fortælleværdigt. Jeg har tilmed været kreativ:

Skilte er klart for kedeligt til børneteater. Vi skal da have fodspor! Uanset hvor lang tid det tager at lave. 
Og nu laver jeg interaktive opgaver til børnefamilier til efterårsferien. med landkortspuslespil, sprogbidder, små flag med modellervoksfødder og spørgsmålsark. En af de presserende opgave i dag har været at finde en grønlænder.

2 comments:

  1. Hei

    Der er sikkert en grønlænder eller to i Thorshavn i forbindelse med fiskeriet. Da der var gang i fisket i Danmark, var der en del grønlændere i bl.a. Esbjerg.

    Hilsen
    far

    ReplyDelete
  2. Ja, men jeg har desværre ikke rigtigt tid til at rende rundt og jagte grønlændere med mikrofon på fiskekajen. Men der er vist nok en på mit sprogkursus, ellers har Johanna nok fundet en englænder der kan tale grønlandsk. Men der er helt klart nogle interessante opgaver ind i mellem.

    ReplyDelete