Monday 23 September 2013

Kontakt

Jeg fik ret tidligt fri første dag. Jeg abejder med Hedvig lige nu, med et "kunst ud i skolerne"-projekt. Det er nået til stadiet,hvor kunstnerne skal fordeles. Det er ret besværligt  at fordele kunstnere ud på næsten alle færøske skoler, når der både skal tages hensyn til at  alle skal få noget, men også at skolerne med mange elever skal få tilsvarende elevtal. Det færøske skolesystem er bygget omkring at alle elever skal kunne gå i skole, mens de bor hos deres familie indtil femte-syvende klasse. Det er et fint princip. Men der er mange små skoler.

Og så fik jeg fri. Mit hoved var så tomt at jeg tog i svømmehallen. Efter en kilometer vand og slidte hvide fliser, var der overskud til sightseeing. Torshavn er så lille, at det næsten ikke er en rigtig by. Der er marker midt i byen. Der går får, og små, strækbenede heste rundt og græsser. Overalt er der udsigt klipper og græs. Husene er lave og folk er venlige, selvom der ikke er mange af dem på gaden, og klokken 17.30 lukker alt.

Jeg nåede at få et færøsk simkort, så man kan ringe eller sms'e til mig på + 298 253568.  Kærestebreve og fanmail kan iøvrigt  sendes til Pedda vid Steins Gøta nr 12, eller Nina i Nordurlandahusid, Nordari Ringvegur, postbox 1260.

Heldigvis fandt jeg også en madbutik. Vistnok den dyreste i hele Torshavn, for det blev lige omkring 250 kroner for bananer og rugbrød og ost og andre almindelige sager. Jeg bed hovedet af al skam og købte buræg. Det koster 30 kroner for seks økologiske æg.

I morgen tager jeg kamera med, og tager billeder af den lille hest og udsigten fra arbejde.

2 comments:

  1. Hei

    Så er du ved at komme i gang! jeg er i Oslo nu.
    Din Fader

    ReplyDelete
  2. Ja, det er faktisk forbløffende nemt at flytte til Færøerne. De er selvfølgelig også vant til at der kommer en del danskere herop. Jeg har også fået net hjemme nu, så vi kan godt skype, omend det risikerer at blive af dårlig kvalitet.

    ReplyDelete