Wednesday 12 March 2014

Fiskewrap

I et inspireret madøjeblik i aftes opfandt jeg fiskewrappen.

Her skulle der havde været et farverigt billede af maden i blødt lys på et veldækket bord med yndigt porselæn, 
men vi spiste det hele.

Ikke desto mindre kan jeg anbefale en gentagelse (her er beregnet til to sultne mennesker):

En ørredside - min var fra frost, og jeg lagde den til optøning med skiver af citron, hvidløg og ingefær og krydrede med salt, peber og spidskommen, Så fik det en sjat citronsaft og olivenolie, og lå hyggede sig. Når man skal spise drøner man bare hele molevitten på panden, steger, fjerne fiskeskindet og deler op i passende bidder til at komme i en wrap. Man kan nok også bruge andre former for fisk. Torsk og laks og og tun muligvis den mystiske pangasiusfisk, der svømmer billigt rundt i mange lavprisbutikkers frysediske. Jeg vil dog anbefale at lede efter beskrivelser af sølivsvenlige fangstmetoder på indpakningen.

Derudover skal der grøntsager i:

En gulerod
Ret meget salat
1/2 agurk
2 stænger bladselleri - der alt sammen skæres i tynde stave. Hvis man har noget andet, fungerer det nok også.

Som tilbehør en skarp chilisovs (harissa i vores tilfælde - den på glas fra rema - som om jeg gider lave det selv!) og to avokadoer most med hvidløg, salt & peber og citronsaft. Jeg havde egentlig også tænkt at lave noget dressing med skyr og hvidløg, men Jes havde spist skyren. Det var ikke et udpræget savn.

Lun en tortilla pr person (jeg lægger dem på brødristeren), start med en stribe chilisovs, avokadomos, fisk, grøntsagspinde og salat. Rul sammen og spis. Lav en mere. Spis den. Læg dig på sofaen et øjeblik før du tager opvasken.




No comments:

Post a Comment