Monday 16 December 2013

Mellemtid

Jeg er ved at pakke mit kontor sammen, og komme alle papirer i mapper, så jeg kan gå i gang med specialet derhjemme. Torshavn er renskuret af stormvejr, og vindrekorden fra '88 er slået. I Klaksvik var der vindstød på vistnok 80 sekundmeter, og i Tórshavn dinglede pendellamperne i Vesturkirken, men strømmen gik og symfoniorkesteret spillede Messias med pandelamper, stearinlys og lysende lommelygter.
Arbejdsjulefrokosten er spist, og Nordens Hus er lukket. Jeg skal pakke og købe julegaver, og håber på at Norrøna kan sejle på torsdag, så jeg kan komme hjem til jul i Aalborg.
Det føles som om jeg har oplevet mere i løbet af de sidste tre måneder end det sidste år.  Og jeg har stadig flere punkter på anbefalingslisten fra Amager som jeg ikke har nået endnu - jeg har ikke nået at tage på helikoptertur, postbåden til Fugloy, jeg har heller ikke været i Mykines eller på Suðuroy, eller Gjógv  - end ikke Nólsoy har jeg nået. Jeg har ikke haft tid, og jeg har især  ikke haft vejr til det hele. Men jeg har også gjort en masse; været på vandretur - mange! - danset færøsk dans, været på sightseeing over det meste af Streymoy, Vágar og Eysturey, til Hoyma-koncert i Gøta, set Saksun og Tjørnuvik, og en masse andre steder. Der er virkelig smukt over det hele.
Jeg har været til utrolig mange fester, koncerter, fredagspubquizzer, og kulturtiltag. Fået en masse venner, og tilmed lært at tale ret godt færøsk. Spist grind og tørrede fisk og får. Blevet helt forelsket i nolge grøne, klippeskær langt nordpå i Atlanten. Det er godt jeg skal tilbage igen.

No comments:

Post a Comment